![4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World 4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199](http://www.shara.ir/media/image/PR/1394-4/1111blog677677.jpg)
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- میلیون ها نفر از مردم، افکار، عقاید، آرزوها، شایعه پراکنی ها، تبلیغات، گله ها و شکایت های خود را از طریق وبلاگ های شخصی خود پست می کنند. به نظز می رسد که بلاگ ها دارند تصدی همه امور را بر عهده می گیرند. اما این امر هنوز محقق نشده است.
همچنین وبلاگ ها (بلاگ ها) دارند ظاهر مشاغل آنلاین را تغییر می دهند. در حال حاضر، مصرف کنندگان می توانند روی افراد بیشتری تاثیرگذار باشند. میزان تجارب منفی و مشترک مصرف کنندگان، دست کم ده برابر تجارب مثبت آن هاست. موسسات مختلف باید توجه داشته باشند که هیچ چیز بدتر از بی اعتنایی و بی توجهی به مشتریان نیست! با پیدایش بلاگینگ، قدرت و تاثیر مشتریان ناراضی نسبت به گذشته بیشتر شده است.
در حال حاضر، بسیاری از مشاغل با مساله نوسان ازدحام منفی در نتایج حاصل از موتور پژوهشی مواجهند که به دنبال شکایات و اتهامات بلاگرهای ناراضی ایجاد شده است. این قبیل تبلیغات منفی و آنلاین از نظر «فرهنگ پژوهش» بسیار زیانبار است. فرهنگ پژوهش به گروهی از مصرف کنندگان مربوط می شود که فعلا همه پژوهش های مربوط به شرکت و تولیدات خود را با استفاده از وب انجام می دهند. تبلیغات منفی تاثیر زیادی بر آن ها می گذارد چون ان ها ده نتیجه پژوهشی اول را در هر تحقیق دنبال می کنند.
پژوهشگران حتی برای خواندن توضیح مختصر که پایین لینک آمده نیز مجبور نیستند روی یک مقاله یا بلاگ منفی کلیک کنند. این بخش از اطلاعات به تنهایی می تواند بر هر شغل یا محصولی، یک تاثیر منفی داشته باشد. من شخصا در مورد مشاغل خاص یا نویسندگان تحقیق کرده ام و در صفحه اول نتایج، ایرادهای بیش از حدی را دیده ام که باعث شده در مورد آن فرد یا شرکت، محتاطانه رفتار کنم.
من اگر بخواهم اطلاعات جدیدی را در مورد یک محصول یا یک شخص به دست بیاورم در سایت Google یا Teoma جستجو می کنم. اگر نتایج اولیه شامل شکایات و اعتراضات مصرف کنندگان باشد، در این صورت احتمال این که به نتایجی که در دنباله آن ها آمده توجه کنم کمتر می شود. اگر بی درنگ احساس خطر کنیم، این امر موجب می شود که حس کنجکاوی یا تمایل ما به خطرپذیری در مورد چیزهای جدید سرکوب شود.
به همین علت است که جستجو و پژوهش از اهمیت زیادی برخوردارند، بهینه سازی موتور جستجو مساله مهمی است و افراد باید در نوشته های خود، با دقت بیشتری عمل کنند و شرکت ها برای مبارزه با گروه های evil به سلاح هایی همچون بلاگ و انتشار مطبوعات نیازمندند. ممکن است استعاره مبارزه تا حدودی مبالغه آمیز باشد. اما بعضی از شما می دانید منظورم چیست. این مبارزه یعنی تلاش برای نفوذ در میان مردم. برای این که قبل از همه در آن ها نفوذ کنید، باید همه سعی خود را بکنید. کسی هست که می تواند به افکار و عقاید آن ها شکل بدهد. مساله این است که این فرد «چه کسی» است.
یک شرکت چگونه می تواند از نظر اخلاقی با مطبوعات منفی مبارزه کند؟ اجازه بدهید سناریوی آن را طرح ریزی کنیم. شرکت X متوجه می شود که در 10 نتیجه حاصل از جستجو در مورد اسامی محصولات آن ها، شکایات و اعتراضات مصرف کنندگان در مورد کارآیی این تولیدات آمده است. این شرکت، بلافاصله مضمون شکایات را جستجو کرده و با یک blog post به آن ها پاسخ می دهد و از این طریق مشکل کاربران را حل کرده یا راه های دیگری را پیشنهاد می کند.
بلاگ ها روش موثری برای کنترل روابط عمومی محسوب می شوند. هر شرکت باید یک بلاگ داشته باشد که به سایت آن شرکت متصل است. مصرف کنندگان می بایست از این موقعیت برخوردار باشند که سوالات خود را بپرسند و شکایات خود را مستقیما مطرح سازند. پاسخگویی به این قبیل مسایل، هم باعث کاهش فشارهای شدید و غیر ضروری می شود و هم برخی از مصرف کنندگان ناراضی را جلب می کند. همه افراد دوست دارند احساس کنند که مهمند. شرکتی که از طریق وبلاگ ها به سوالات و شکایات مشتریان رسیدگی می کند، در قبال رضایت آن ها احساس مسوولیت می کند.
منبع: http://www.ragan.com/Main/Articles/45139.aspx
|